Jump to content

Flip van Dyk ---- In Kiwi land now....

Recommended Posts

Posted

Some of you may remember the mad Hollander that we met in Mozambique. He travelled to from Holland to Cape Town and returned home. He started again travelling through Asia including China and Micronesia Oz and is now in Nwe Zealand.......

Here is an exerpt from his newsletter about the drivers in Kiwi........ (Willehond jy kan vertaal!!!!!)

Bijzonder land dat Kiwiland. Prachtige natuur, maar een vreselijk verkeer. Ik heb nu 64.000 km gefietst, maar ik weet haast wel zeker dat als ik die 64.000 alleen in NZ zou hebben moeten fietsten dan had ik het niet gehaald. Wat een idioot verkeer. Afsnijen, vlak langs je heen scheuren. Stom verbaasd was ik de eerste twee dagen totdat ik begreep hoe je hier je rijbewijs krijgt:
als je 15 (!!!!!!) bent geworden mag beginnen met rijles. Dat hoeft niet bij een gediplomeerde instructuur met een daarvoor ingerichtte auto. Nee hoor, bij je tante in de auto. Een jaar lang moet je zo rondrijden en dan krijg je je rijbewijs. Het resultaat is dat de 16 jarige blaag 's morgens door mamma worden uitgezwaaid nadat mams nog even hun neus heeft genoten en op weg naar school gaat in de auto en nog even de jongere broers en zusjes bij hun school af zet. Het resultaat zie je dan ook op de weg. Geen wonder dat NZ gemiddeld meer dan twee keer zoveel verkeersdoden heeft als NL.

Ik troost mij met de gedachte dat het drukste verkeer op het noordeiland is en daar ben ik nu. Het zuideiland, waar ik naar onderweg ben, is veel rustiger.
Posted

Can someone translate that for me? My Afrikaans is still bad, I don't want to ask my wife, she'll *** me out again!

I guess it will be something about hot headed mad mo fos in Auckland...