Jump to content

Where is ur bike insured?  

33 members have voted

1. 1. Where is ur bike insured?

• Santam
      5
    • Cyclesure
      17
    • Pedalcare
      6
    • Outsurance
      2
    • Other
      10

Recommended Posts

Posted

hey, ricardo, ek het nou 'n probleem met my nuwe fiets......die ding is te duur as ek dit nuut koop (ek het 2de hans gekoop) en gevolglik baie duur om te verseker.  Kan ek dit vir bv. 75% verseker en dan pas julle net avery toe?

Posted

damn' date=' was jy op varsity Wink

[/quote']

Man, ek het Wysbegeerte geswot.  Die girls het gewys en ek het begeer!  Dit is ook soms met 'n bier of 3 kaste gemeng

Posted
When I obtained quotes from both Cyclesure and Pedalcare' date=' their excesses were both 10% of the claim with a minimum of R500 (Pedalcare) and R250 (Cyclesure).  Could this be the 100%? higher excess.  Cyclesure had an additional excess for wheels as well.[/quote']

You are spot on FFLY.no additonal excess with Pedalcare for wheel damage.The same excess applies to all claims.
Posted
ffly' date=' it's the same underwriter, so we're lining the same peoples pockets. [/quote']

Hi Ewep.You are incorrect.Pedalcare and Cyclesure are underwitten by two different companies.As in my earlier post,Pedalcare is underwitten by Santam and Cyclesure by Zurich.
Posted
hey' date=' ricardo, ek het nou 'n probleem met my nuwe fiets......die ding is te duur as ek dit nuut koop (ek het 2de hans gekoop) en gevolglik baie duur om te verseker.  Kan ek dit vir bv. 75% verseker en dan pas julle net avery toe? [/quote']

Hi FanieFiets.Ongelukkig is daar n avery clause(jammer vir Engels)op die soort dekking.Ja,jy sal net 75% van elke eis kry in dien die viets met 25% onder verseker is.Die clause sal nie ven toepassing wees nie in die u lei n totalle verlies.In die geval sal u dan die volle versekerde bedrag ontvang.
Posted

As far as I'm aware' date=' both Cyclesure and Pedalcare are underwritten by the same Company.

[/quote']

As far as I understand it Cyclesure is an SA Eagle product and Pedalcare is underwritten by Santam.

My awareness was wrong and BikeMax's understanding is correct. Big%20smile