Jump to content

[Event] Afrimat Tour De Worcester 2014

MRT1

Recommended Posts

Posted

Did anyone else almost got killed by a mad -man in a red Condor????

I was in the bunch when that crazy old man did something stupid then casually waved as he passed.

What did he do as i was more in the middle and only heard the trafic cop hoot and wave her hands.

• Replies 57
  • Created
  • Last Reply
Posted

Did anyone else almost got killed by a mad -man in a red Condor????

I was also "almost" killed.

Jeepers. I dont know if he fell asleep and then waved to say sorry or was he trying to take the mikey out of us I dont know? But after that the whole group went really quiet and took a while for everyone to snap out of it.

Besides for that it was a lekker ride.

Really enjoyed it.

On the first hill out of town my back brake started to touch. Was too hard to pedal so I jumped off to open it. Got back on the bike then I realised the skewer had come loose and the wheel was stuck against the frame as well. So off the bike again to fix that.

Bummer. So I lost the front runners of the group there.

Myself and Mark (he had a hermanus cycle top on). Worked hard together from there, picked up plenty of riders along the way to make a nice big group.

If you are on the hub Mark, it was great working with you at the front! :thumbup:

I did burn myself though and by the dirt road I was a bit pooped. :wacko:

A big thumbs up :thumbup: :thumbup: :thumbup: to the the guys for hosting the race. It was a great one.

The dirt road was really really good as well. A bit too loose to stand up but definitely the best dirt road ive ever seen.

Posted

I was in the bunch when that crazy old man did something stupid then casually waved as he passed.

What did he do as i was more in the middle and only heard the trafic cop hoot and wave her hands.

Parked on wrong side of rd with nose facing oncoming traffic, then veered off onto the appropriate lane, nearly wiping out myself and a few at the front [sondagoggend in Worcester... wees wakker]

Posted

He is not part of the "Think Bikes" marshalls.

He was part of the Bikers Rally that was being held in the area.

I am still waiting on info of the Bikers injuries.

Apparently the biker was knocked by an X5, that drove off after knocking the biker, however other bikers got the vehicles reg number

Posted

Reading this reminds me of all the reasons I swore I would never ride on the road yet here I am, training for One Tonner and DC. Still think its irresponsible for people with kids to ride on the road, we are just one stupid motorist away from death.

Posted

En daar gaan verander PPA die wentyd alweer met 7 minute. Nou is my seeding tot niet.

Ek verstaan hulle nie.

Wat verstaan jy nie? Dit maak vir my redelik sin.

Dink so daaraan. 'n Seeding van 0 is vir die beste in die land oor die moeilikste roete. So hulle redeneer net dat indien pro's gery het sou die wentyd vinniger gewees het. En dit was ook nie die moeilikste roete nie.

Anders kan jy net die platse roete gaan jaag en "net" 10 minute agter die wenner klaarmaak en 'n goeie seeding kry.

Posted

Wat verstaan jy nie? Dit maak vir my redelik sin.

Dink so daaraan. 'n Seeding van 0 is vir die beste in die land oor die moeilikste roete. So hulle redeneer net dat indien pro's gery het sou die wentyd vinniger gewees het. En dit was ook nie die moeilikste roete nie.

Anders kan jy net die platse roete gaan jaag en "net" 10 minute agter die wenner klaarmaak en 'n goeie seeding kry.

Geen probleem met dit nie, maar dan moet hulle konsekwent wees. Verlede jaar was daar geen "adjusted time" nie. My vraag is ook en dit is wat ek nie verstaan nie; Hoe bepaal hulle die wenner se tyd? Die wenners van die race het nou n seeding van oor die 7 gekry, wat hulle net net in die A groep plaas. die res van die A groep het nou n B seeding gekry, al was ons net 2 minute na die wenners.

Nou dit is nie n probleem as jy elke naweek ry nie, maar ons van die platteland kan slegs 1 race n maand doen, so om in die A groep te bly is nie so maklik nie.

Posted

Geen probleem met dit nie, maar dan moet hulle konsekwent wees. Verlede jaar was daar geen "adjusted time" nie. My vraag is ook en dit is wat ek nie verstaan nie; Hoe bepaal hulle die wenner se tyd? Die wenners van die race het nou n seeding van oor die 7 gekry, wat hulle net net in die A groep plaas. die res van die A groep het nou n B seeding gekry, al was ons net 2 minute na die wenners.

Nou dit is nie n probleem as jy elke naweek ry nie, maar ons van die platteland kan slegs 1 race n maand doen, so om in die A groep te bly is nie so maklik nie.

Ek verstaan wat jy sê. En dit kan frusterend wees. Maar ek dink dit is 'n redelike goeie sisteem as jy dink wat hulle probeer doen.

Ek stel voor jy lees eers die volgende indien jy rerig belangstel: http://www.pedalpower.org.za/index.php/results-seeding/seeding/how-we-calculate-your-seeding/

Posted

Jou A seeding is mos geldig vd hele jaar en in elk geval kombineer hulle A en B v meeste races so waaroor die bekommernis?

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

Settings My Forum Content My Followed Content Forum Settings Ad Messages My Ads My Favourites My Saved Alerts My Pay Deals Help Logout