Jump to content

False Advertisement


jarred@tysoneng.co.za

Recommended Posts

Glad this is all sorted but I don't understand the compact geometry story Rock mentioned

That's like me telling my skelm I have a 10" tottie... And then when she sees it I pipe up and say don't worry love, it's compact geometry.

 

Just a thought

1. i'm never going to read compact geometry the same ever again

2. i'm going to ask your Mrs about your geometry :P

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 243
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Dear Dr Uys,

 

Thank you for clarifying to the group , I am glad we were able to sort out this issue and I'm sure we will all support you in trying to sell the bike for your son .I am sorry for the unpleasantness that has been experienced due to a cell phone technicality but hopefully we can all move passed this and all get what we eventually "me my dream bike and you a sale " Thanks to everyone for understanding that things can go wrong and there is good people out there who do the right thing .

Thank you for the apology. This was a small sample of how one can become lost in translation. Hats off to you for ending this drama gracefully. As soon as I receive the bike and your banking details, I shall transfer the full amount of R24 000 back to you. Sorry about your big disappointment.

Link to comment
Share on other sites

Guest notmyname

This thread has been bitter sweet and it's surely a hub first. That said... There's been some cracker threads this year so far.

Link to comment
Share on other sites

Moral of story, be aware of all the specification and post the correct information in any advert to avoid confusion and unnecessary issues which come from it.

Link to comment
Share on other sites

That bike is my size I think... I have 3 bikes in the garage so far, another will cause a dispute at home and a dent in my bank account

Link to comment
Share on other sites

I think Dr Ace should stick around on the Hub, she seems funny and sensible and we could do with more of that round here.

And if you're not careful, I'll also start cycling and Uys a race...

Link to comment
Share on other sites

agreed but does that mean what the seller did is morally correct and above board? of course its not

 

i would urge the seller to take a hard look at himself and realise he f'ed up and needs to be accountable for his actions..simple!

agreed but does that mean what the seller did is morally correct and above board? of course its not

 

i would urge the seller to take a hard look at himself and realise he f'ed up and needs to be accountable for his actions..simple!

agree 100%.......oops Thumbs up to the seller Edited by Thfc
Link to comment
Share on other sites

Our records show the advert was edited yesterday at approx. 9pm. Unfortunately I can't say what was updated or changed as this isn't tracked, just the last update time. 

However, Google Cache confirms the sizing as per what the OP is saying (as at 5 Jan 2015).

attachicon.gifGiant TCR Advanced 0 2012 As New Done 100 Km Road Bikes Classifieds thehubsa.co.za.jpeg

 

Good care-taking, Admin

Nicely done.

Link to comment
Share on other sites

Wanneer ek die Forum nagaan dan blyk dit dat Jarred gisteraand vir Tinus geskakel het en ingelig het van die probleem met die foutiewe groote van die fiets.  Jarred vermeld spesifiek dat hy teenoor Tinus aangebied het om die fiets aan Tinus terug te stuur en vir die koerier se kostes te betaal, maar dat Tinus geweier het.  Wanneer ek die konteks van Dr Uys se verduideliking nagaan het Tinus haar alleen vanmiddag geskakel en ingelig van die probleem.  Admin het bevestig dat die advertensie gisteraand om omgeveer 21h00 aangepas is en vanuit Google Cache blyk dit dat die verskil die grote van die raam is wat aangepas is.  Volgens Dr Uys het Tinus die wysiging aangebring omdat hy haar nie wou teleurstel nie en die fiets weer wou adverteer. 

 

Tinus het egter teen 21h00 gisteraand nog nie met Dr Uys in gesprek getree hieroor nie en was die teruggawe van die fiets gevolglik op daardie stadium glad nie ter sprake nie.   Jarred het tewens vanmiddag om 12h50 nog gehandel op ‘n basis wat genoop het dat hy vermeld het dat Tinus geweier het dat hy die fiets terugbesorg wat tot die inskrywing op die Forum aanleiding verleen het.

 

Vanuit die inskrywings op die forum blyk dit dus dat teen 21h00 gisteraand daar nie sprake was dat die fiets aan Jarred terugbesorg sou word nie.  Indien dit die geval is was daar teen 21h00 gisteraand geen sprake daarvan dat die fiets weer verkoop sou word wat noop dat die advertensie weer aktiveer en aangepas word nie. 

Link to comment
Share on other sites

Guest DieBees

Wanneer ek die Forum nagaan dan blyk dit dat Jarred gisteraand vir Tinus geskakel het en ingelig het van die probleem met die foutiewe groote van die fiets. Jarred vermeld spesifiek dat hy teenoor Tinus aangebied het om die fiets aan Tinus terug te stuur en vir die koerier se kostes te betaal, maar dat Tinus geweier het. Wanneer ek die konteks van Dr Uys se verduideliking nagaan het Tinus haar alleen vanmiddag geskakel en ingelig van die probleem. Admin het bevestig dat die advertensie gisteraand om omgeveer 21h00 aangepas is en vanuit Google Cache blyk dit dat die verskil die grote van die raam is wat aangepas is. Volgens Dr Uys het Tinus die wysiging aangebring omdat hy haar nie wou teleurstel nie en die fiets weer wou adverteer.

 

Tinus het egter teen 21h00 gisteraand nog nie met Dr Uys in gesprek getree hieroor nie en was die teruggawe van die fiets gevolglik op daardie stadium glad nie ter sprake nie. Jarred het tewens vanmiddag om 12h50 nog gehandel op ‘n basis wat genoop het dat hy vermeld het dat Tinus geweier het dat hy die fiets terugbesorg wat tot die inskrywing op die Forum aanleiding verleen het.

 

Vanuit die inskrywings op die forum blyk dit dus dat teen 21h00 gisteraand daar nie sprake was dat die fiets aan Jarred terugbesorg sou word nie. Indien dit die geval is was daar teen 21h00 gisteraand geen sprake daarvan dat die fiets weer verkoop sou word wat noop dat die advertensie weer aktiveer en aangepas word nie.

U baie gesofistikeerde Afrikaans gaan n paer wenkbroue ongetwyfeld laat lig. Dit laat my baie nostalgies nadink oor die hele gebeurtenis. My menswees skud en my endokriene epidermiese proporsie word her-ranksik deur u inskrywing.

 

Byvoorbaat dank vir die pragtige diep denkende ongelfooflike maar ook ware opsomming van hierdie katarsis wat ons en meer spesifiek die koper en verkoper beleef het.

 

Mag hulle in vrede rus na die onnodigheid in ons midde.

 

Dankie Renburg.

Die Uwe

DiBees

Edited by DieBees
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Settings My Forum Content My Followed Content Forum Settings Ad Messages My Ads My Favourites My Saved Alerts My Pay Deals Help Logout